Založ si blog

Internet alebo naživo?

Internet explorer mozillaInternet sa začal používať nie tak dávno. No napriek tomu, že mám iba niečo vyše 20 rokov ešte si dobre pamätám na svoje detstvo bez internetu.
Je smutné, že dnes – hoci som prežil detstvo bez internetu a do 15 rokov aj bez počítača – si neviem predstaviť existovať bez tejto širokej spleti „web stránok“.
Internet mi pomáha najviac v škole, no spôsobuje aj mnohé problémy. Tie však nebudú predmetom tohto článku.
Mnohí, ktorí toto teraz čítajú a majú menej rokov ako ja, sa pýtajú: „Čo ten robil bez internetu? Je možné vôbec bez neho existovať v dnešnej informačnej dobe?“ Áno je! Aj v dobe, keď nás zo všetkých strán bombardujú milióny informácií, často i tých, ktoré vôbec nechceme alebo nepotrebujeme vedieť je možné zaobísť sa bez neho.
Možno si poviete, že toto sú „drísty“. No mojim cieľom nie je prikazovať ľuďom, aby na internet zanevreli, chcem len, aby sa nad tým na minútku zamysleli a popremýšľali či ozaj je tak potrebný.
Vrátim sa, ale k tomu, čo som robil bez netu. Nebolo to nič zvláštne, ak niekto očakáva, že zistí niečo šokujúce. Moje detstvo a to som za to vďačný, som prežil na zelenom trávniku. Áno, presne tak! Hrával som futbal, od rána do večera, niekedy aj v noci, len tak som lietal na bicykli po dedine, a to aj do neskorých hodín (niekedy do tmy), spontánne sme chodili s kamarátmi von a kecali o všeličom, spoznávali sme svoje rodisko a jeho okoli. Mám kopu zážitkov z týchto čias. No ja si stále kladiem otázku: „Je toto dneska ešte možné u dnešnej mládeži?“ Neviem na ňu odpoveď. Nech si každý odpovie ako uzná za vhodné.
Odborníci sa netaja tým, že najmä mladí ľudia majú problém s komunikáciou. Za toto všetko zodpovednosť nesú aj internetové „pokec“ záležitosti a „všemocný facebook“ atd… Ľudia sa už nestretávajú osobne ako tomu bolo predtým, ale sedia doma v pohodlí svojho domova a stretávajú sa na internetových chatoch.
No práve osobný kontakt je to čo dnešnému svetu jednoznačne chýba.
Nemyslíte si to?

Opäť slovenské (ne)cesty

25.02.2011

Keď som včera po dlhom čase cestoval domov južnou trasou cez Veľký Krtíš, nechcel som veriť vlastným zmyslom(či už očiam alebo vlastnej nervovej sústave). Nešiel som tadiaľto veľmi dlhý čas, nakoľko chodím po R1, ale včera som nemal na výber. Ale poviem vám, že bolo to naposledy. Neveril som tomu, že niekde ešte môžu existovať takéto cesty v 21.storočí, ale ako sa [...]

Kamarátstvo alebo? 3.časť

23.02.2011

Sebastián si prečítal správu, že Alex je v poriadku a išiel si s pokojným svedomím ľahnúť. Vo vnútri však bol dosť zmätený a nevedel, čo si o tom všetkom myslieť. Hneď ako sa ráno zobudil,išiel sa osprchovať. Ako býva však u neho zvykom, najprv zapol počítač a nalogoval sa na sociálnu sieť. Samozrejme tam bola aj Alex, a opäť začali spolu písať. Dohodli sa, že [...]

Terorizmus v Rusku alebo rok plný krvi a sĺz?

23.02.2011

Výbuch na letisku v Moskve v januári opäť otvoril otázku, či sú bežní občania Ruskej federácie v bezpečí. Pre pripomenutie zahynulo pri ňom 35 ľudí a stovky sa zranili. Moskovské úrady označili výbuch za teroristický čin a ostro ho odsúdili. Podľa oficiálnych informácií za útokom stojí líder kaukazských povstalcov. Iným príkladom sú útoky na moskovské metro z [...]

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 10403x
Priemerná čítanosť článkov: 1734x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy